dinsdag 7 oktober 2008

Vloertegels en buitenmuurtjes

Zaterdag nog geweest, dus dan denk je, ik ga even kijken vanmiddag, ben benieuwd wat er veranderd is.......en dat is dus heel veel in twee dagen. Nu telde ik vanmiddag 11 mensen op het werk, dus dan is het erg logisch dat je wat ziet gebeuren, maar toch.
De metselaars zijn terug, en bezig gegaan met de buitenmuurtjes. Aangaande het huis had ik niet zoveel noten op mijn zang, maar dit was iets wat ik er erg graag in wilde zien, van die mooie gemetselde afscheidingsmuurtjes. En zie hier, daar zijn ze al bijna.
In het water ligt een steiger zodat vanaf de buitenkant gemetseld kan worden.
En wat een verrassing, in de werkkamer staat de kast al! Hij wordt nog afgelakt, maar is prachtig. Ik denk aan nieuwe ordners, want er kan natuurlijk geen allergaartje aan mappen in komen te staan! Dat ziet er niet uit!
Van de ene verbazing in de andere, de tegelvloer in de serre ligt al, ook in het atelier ligt de vloer en nu wordt er de kamer in getegeld. Er blijft in de kamer een middenvlak open want hier wordt parket ingelegd.
Lagen de dakterras tegels vorige week nog voor de deur, gisteren is er een kraan gekomen en die heeft ze op het dak getild. Alle rechte tegels liggen hier al bijna, daarna wordt de rest pas gezaagd. Rond want het dakterras ligt boven de erker en die heeft een ronding.Weer een prachtig detail klaar, het traphek is geplaatst. Erg mooi om te zien hoe goed de trap in zijn geheel gelukt is. Als dit in de lak staat weet je niet wat je ziet!

1 opmerking:

Anoniem zei

ja hoh even, tegen die vaart is niet op te boksen. Mijn reactie van nog geen uur geleden is dus nu al weer oud. Lekker he, dat tempo? Een genot om te bekijken allemaal.