maandag 6 oktober 2008

Meubelen-jacht

Eigenlijk vind ik het een beetje decadent klinken, maar we hebben voor binnen een "styliste" die ons gaat helpen met de meubelen van de woonkamer. Jacqueline heeft een winkel in Schiedam-Kethel en daarvanuit helpt ze mensen bij het inrichten van hun huis. Eerst ben ik een paar weken geleden even kennis gaan maken met haar, want een huiskamer is nogal persoonlijk en dat moet het natuurlijk wel een beetje klikken. Daarna is ze bij ons thuis geweest en hebben we gezamelijk een plan gemaakt voor de woonkamer. Wim had natuurlijk zijn eigen plannetje al, maar dat krijg je met een architect. Vervolgens heeft ze het huis bekeken om een idee te krijgen welke materialen en stijl we al hebben, en wat we mooi vinden.

Gisteren zijn we naar het HTC geweest in Nieuwegein en daar hebben we van 10.00uur tot 17.00 gelopen en uitgezocht.

De bank is dus heel anders geworden als ik eerst in mijn hoofd had, want ik wilde eigenlijk geen losse kussens, maar deze was zo mooi..........................

Met twee zwartlederen stoelen erbij.

De tafel in de keuken werd stiekem steeds groter. Maar wat zal dat een leuke plek worden.

Met loyd loom stoelen erom heen, dit model maar wel in het wit.

De serre was een heel ander verhaal, we hadden wel een idee, wellicht twee stoelen naast elkaar, maar toen we dit loyd loom bankje zagen waren we helemaal verliefd. Wel nemen we witte kussens en een bijpassende stoel.

We zijn goed geslaagd vind ik zelf. We moeten nu nog een salontafel, een side-table, een computerkast die niet al te massief oogt, verlichting en wat accessoires. Maar het begin is er. Ik was helemaal op gisterenavond maar wel voldaan.

Als er nog iemand geïnteresseerd is in mijn geloogd grenen meubelen dan kan je je aanmelden, want alles wat nu in de kamer staat kan niet mee naar de jm kade. Daar zoek ik dus nog een liefhebber voor.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nouja zeg, zit ik vanaf zondag 28 september naar de bestrating te kijken, staan er vandaag ineens 3 nieuwe berichten op. Super dat jullie ons (en alle andere blog-lezers) zo goed op de hoogte houden. Wat schiet het ineens op zeg. Helemaal geweldig allemaal, ik kan me goed voorstellen dat je er nu toch wel stiekempjes heel erg naar toe gaat leven. We komen snel even op de bouw kijken(want voor je het weet heet het ineens geen "Jannetje Merbiskade in aanbouw" meer, maar "Jannetje Merbiskade te bewonderen" .
Tot snel
kus Anita