dinsdag 3 maart 2009

rioolput verstopt

Vrijdagavond hadden we een stroomstoring hier in Nesselande. De lampen flikkerden of er geesten in huisden en de klok van de oven maakten zo'n raar ratelgeluid dat we 'm maar uit gezet hebben. Alle wekkers van slag, dus zaterdag sliep zelfs Wim langer dan normaal.


Verder niet bij nagedacht toen zondagmiddag de wc bij het doortrekken niet deed wat ik wilde, nl gewoon doorspoelen. De drollen dreven nog vrolijk in de pot, lekker gĂȘnant, van sommige apparaten wil je gewoon dat ze altijd hun werk doen. Na gebruik van de ploemper waren de drollen doorgespoeld, maar een verbod op de beneden wc was wel uitgevaardigd. De aannemer zou maandag gebeld worden.


Maandagmorgen, Esmee roept verschrikt en hard maaaaaaaaaaamm..........en ja hoor, vergeten dat er beneden niet naar de wc gegaan mocht worden. En je nspat het al, natuurlijk niet na een plasje, dus ma stond weer met de ploemper tussen de keutels te poeren.


Vanmiddag kwam Luit, de loodgieter, de boel verhelpen. Maar wat bleek, er zat binnen geen verstopping. Dus buiten in de put kijken, staat dat hele kreng vol met water ( en poep) want de pomp was er meegestopt. Achteraf dus toen vrijdagavond de stroom is uitgevallen, toen is daar de schakelaar omgegaan en niet meer aangegaan. Leermomentje van wonen op een eiland! Na veel gebel met de gemeente ( ja hoor mevrouw u wordt binnen 3 dagen geholpen) kwam er gelukkig toch een meneer van de storingsdienst die me ging vertellen dat die pomp op mijn grond staat en dus van mij is. Nou ben ik wel blond, maar ook niet gek, dus ik heb vastgehouden, want die pomp is niet van mij en ik wil 'm ook niet, en hij ging het echt oplossen.Na nog drie telefoontjes met gemeente instanties (hoezo paarse krokodil?) bleek dat er op de straat een moederpomp staat en dat dit een dochterpomp is, en o ja het sleuteltje, tja als dat niet bij de moederpomp ligt, breek dan het kastje maar open...........

Eind goed al goed, we kunnen weer naar de wc en het wordt gelukkig ook weer afgevoerd.

1 opmerking:

Car zei

Een blog over poep doet het altijd goed, hartelijk om kunnen lachen.
Dus toch echt geen wc rolletje. Zag je helemaal staan met de ploemper.
Die gemeente..... ze zou ze toch de nek om draaien.